Tuesday, February 2, 2016

NOVOMEŠKI ODGOVORI: NATAŠA MIRTIČ, likovna umetnica

Novo mesto in Slovenija sta okolji, kjer je grafična umetnost že desetletja plodovita in tudi lepo sprejeta. Nataša, četudi še mlada, s svojo bogato in vrhunsko produkcijo grafik to tradicijo nadgrajuje. Sodi pa tudi v krog danes že preskromno prisotnih umetnikov, ki so kritični do družbenih deviacij in so s tem in na sebi lasten način znanilci, morda pa celo katalizatorji nujnih sprememb v mestu, državi ali svetu.


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015



Kdo vam je izbral ime in zakaj takšno?
Oče, po Nataši iz Tolstojevega romana Vojna in mir.

Kje živite?
V stanovanju v Plavi laguni.

Kje bi radi živeli?
Komaj čakam, da začnemo z gradnjo čisto naše hiške.

Kje pa bi bili zdajle najraje?
Najlepše nam je s prijatelji pod "našim" piknik drevesom na travnikih med Trdinovim vrhom in Miklavžem. Neprecenljivo.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
Jih je več. Najraje sem doma ali pa na sprehodu z mojimi. Pot nas vodi v hrib mimo vrtca Labod, čez travnike se spustimo do Bršljina nato pa se po Župančičevem sprehajališču sprehodimo do centra in potem nazaj do doma skozi Ragov log. Po potrebi pot skrajšamo čez Marof. Vsi našteti kotički so mi zelo ljubi.


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015





Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015

Od kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
Nočno-zimski pogled z vrha Marofa.

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom?
Kremšnita na Glavnem trgu seveda.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Nekatere velike umetnike, ki so nekaj časa živeli v Novem mestu, ampak zaradi različnih vzrokov pustili premajhen pečat in vpliv. Naj omenim samo Bogdana Borčića in Zdenko Golob.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti?
Aktivne in kritične someščane.

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Kavica ob prvih pomladnih žarkih z mojim dragim pred Gogo.

Kakšen nasvet bi dali tujcu-turistu, ki prihaja v Novo mesto?
Za začetek naj si ogleda arheološko zbirko v Dolenjskem muzeju, se sprehodi do Kapitlja in po ozkih ulicah Brega in si na Loki privošči tortico. Ponosni smo lahko tudi na lepo urejeno pokopališče v Srebrničah.


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


Kateri kulturni dogodek v Novem mestu vas je v zadnjem letu najbolj navdušil ali navdahnil?
Zelo radi se udeležujemo Novomeških poletnih večerov na Glavnem trgu. Najbolj pa sem bila navdušena nad Matijo Solcetom v lutkovni predstavi Pozor, los!. Če pa sem malo nečimrna, mi je bilo zelo lepo na odprtju moje razstave v Galeriji Krka lani novembra.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate?
V nam najbližjega in "najljubšega soseda" v Plavi laguni v soboto po sveže kajzerice.

Kateri so vaši najljubši novomeški gostinski kotički?
Kava pred Gogo, tortica na Loki, kosilo pri Vovkotu.

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta?
Brez dvoma je to razpadajoča stavba bivše upravne enote, sledita ji Sokolski dom in avtobusna postaja.

Kaj Novomeščani premalo cenijo?
Kvalitetno umetnost, mladinsko kulturo, jazz, ... in Novo mesto.

Kaj Novomeščani preveč cenijo?
Amaterizem na več področjih.

Katerih 5 ciljev bi najraje uresničili, če bi bili županja Novega mesta?
Izpostavila bi, kar se mi ta trenutek zdi najpomembnejše: skrbno bi pazila, da so moji najbljžji sodelavci in svetovalci ljudje, ki so strokovno in predvsem etično neoporečni ter imajo vizijo.


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


Če bi celo Novo mesto zajel požar, kaj bi najprej skušali rešiti?
Najprej svojo družino, se razume. Ko bi se prepričala, da so moji najdražji na varnem, pa bi se vsekakor posvetila drugim pomoči potrebnim.

Komu je v Novem mestu najtežje?
Kot v večini Evrope je to sigurno brezposelnim mladim. Izgubljamo potencial visoko izobražene generacije, ki bi sedaj po zakonih narave morala biti vlečni konj razvoja in napredka pa obupuje in razmišlja o selitvi v tujino.

Kakšen je vaš življenjski motto?
Vztrajaj.

Kakšen bi moral biti življenjski motto Novega mesta?
Zbudimo se.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Imela sem skromne želje in se jih niti ne spomnim. Želela sem si predvsem samostojnosti.

Kaj je za vas sreča?
Vse.



V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
Zdaj mi je čisto v redu.

Kaj je vaše najljubše početje?
Druženje s prijetnimi in pozitivnimi ljudmi. Na srečo jih je kar nekaj okoli mene.

Kaj vam naredi popoln dan?
Lepo začeto jutro.


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
Čaka me nova večja razstava konec aprila v Lamutovem salonu v Kostanjevici na Krki. Zadnje čase se mi razstave dogajajo izjemno hitro, zato sem trenutno popolnoma predana grafiki.

V čem znate pretiravati?
Priznam, res imam svoje trenutke ...

Kaj oziroma kdo je največja ljubezen vašega življenja?
Moji trije: Meta, Neža in Tomaž.

Kaj je vaša največja ekstravaganca?
Je nimam.


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015



Foto: Tomaž Levičar, 02/2015



Imate kakšno neuresničeno željo?
Vedno se potrudim, da si željo uresničim.

Če bi lahko, katera žival bi bili najraje?
Bila bi kar naša psička, rešena najhujšega z ulice in obdana z ljubečimi ljudmi.

Kaj ste po horoskopu?
Devica.

Kateri talent bi imeli najraje?
Svoj talent sem na veliko srečo našla.

Katero supermoč bi imeli najraje?
Najraje bi imela superdelilec sreče, zdravja, blagostanja, ....

Kateri obrok je za vas najljubši?
Ne morem se odločiti med zajtrkom in kosilom.

Katera je vaša najljubša beseda?
Zelo veliko jih imam. Po potrebi jih uporabljam in jih tudi rada slišim: prosim, hvala, dober dan, lep dan, nasvidenje, kako si, ...

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
Najbolj in najmanj priljubljeni predmeti v šoli so bili vedno odvisni od učiteljev teh predmetov.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih?
Predvsem bi si želela, da bi bolj verjela vase.



Foto: Tomaž Levičar, 02/2015



Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali?
Skoraj vedno je to zadnja, ki sem jo prebrala.

Vaša najljubša risanka?
Krtek.

Vaša najljubša barva?
Na grafikah je to sepija v kombinaciji z rdečo ali turkizno modro.

Vaš najljubši vonj?
Vonj jutranje kavice, ki mi jo skuha Tomaž.

Najljubša sladkarija?
Temna čokolada z najmanj 85% deležem kakava.

Najljubši glasbenik/skupina?
Poslušam zelo raznoliko glasbo in imam več najljubših izvajalcev. Najraje in največkrat si zavrtim jazz.

Noč ali dan?
Dan.

Sladko ali slano?
Slano.

Kava ali čaj?
Kava.

Pes ali mačka?
Glede na to, da sem rada samosvoja, bi se verjetno bolje počutila kot mačka.

V čem ste najraje oblečeni?
V udobna oblačila.

Od česa ste bili v življenju najbolj "zadeti"?
Od narkoze.
 



Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015

Kaj vas nasmeji?
Izvirna duhovitost in otroci.

Kaj vas užalosti?
Žlehtnoba.


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


Najpomembnejše, kar so vas naučili starši?
Poštenosti.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke?
Najbolj vesela bi bila, če bi moji deklici zrasli v vztrajni, pošteni, sočutni in ustvarjalni osebi.

Kateri je najboljši nasvet, ki ste ga kdaj dobili?
Problemov se loti brez panike in mirno po vrsti rešuj enega za drugim.

Česa se najbolj bojite?
Zgodi se mi, da sanjam situacije, ko sem nemočna pri reševanju svojih. Najhujša možna mora.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Dobrovoljnost.

Za kateri športni klub navijate s srcem?
Navijamo za slovensko reprezentanco v vseh športnih panogah, če le ujamemo prenos tekme. Zelo glasni pa smo bili ob smukaški vožnji Tine Maze na trenutnem svetovnem prvenstvu.

Kako in kje se rekreirate?
Redno sprehajamo našo psičko in hribolazimo.

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Nimam najljuše jedi in pijače. Odvisno od razpoloženja.


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Odnosa do cvička skorajda nimam.

Katera menite, da je vaša najbolj opažena značilnost?
Pravijo, da sem vedno nasmejana.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju?
Opravljeni sprejemni izpiti na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje so mi vsekakor najbolj močno določili pot.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti?
Imela sem res hudo blokado, ko sem si morala zapičiti prvo injekcijo insulina.

Kje ste bili nazadnje na počitnicah?
Kampiranje v Starigradu pri Paklenici.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj?
Ga še nisem odkrila. V zelo lepem spominu so mi ostala manjša mesta v Bretaniji.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici?
Gostilna Vovko ali Oštarija, kjer še nisem bila.

Kaj bi tam jedla?
Jedla bi po navdihu.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu?
Po opravkih gremo peš ali s kolesom, ločujemo odpadke, ...

5 vaših najljubših Novomeščanov?
Na srečo jih imam veliko več kot pet.

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov?
Najpomebnejši so tudi moji najljubši, zato je odgovor enak prejšnjemu.

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest?
Prelep pogled s Kandijskega mostu na Krko in Breg s Kapiteljsko cerkvijo v ozadju.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano?
Na splošno je najverjetneje najbolj znano po močnem gospodarstvu. Prav bi mi bilo, če bi nas poznali še po zgledno urejenem mestnem jedru, močnih kulturnih ustanovah, festivalih in najbolj prijaznem mestu za bivanje z urejenimi parkovnimi površinami.


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015


Kaj bi Novemu mestu najbolj pomagalo pri razvoju?
Možnost aktivnega soodločanja občanov pri uporabi določenega dela proračunskega denarja, bi verjetno zelo pomagalo pri izboljšanju kakovosti življenja v mestu.

Na kateri svoj dosežek v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Na cel kup novih grafik, ki sem jih ustvarila in predstavila na odmevnih razstavah.

Na kateri dosežek Novega mesta v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
V zadnjem času me je kar nekaj stvari razočaralo.

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice?
Nimam najljubših pesmi. Zelo dobra in zanimiva mi je zasedba Moveknowledgement z N'Tokom na čelu.




Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste?
Menim, da v Novem mestu živi precej ljudi, ki bi s svojim potencialom lahko mestu dali veliko več, vendar se bo moralo mesto in prebivalci prej zbuditi iz svojega sna in jim dati priložnost ter jih bolj ceniti. Potem se bo zgodil še kulturni in intelektualni razcvet ...


Foto: Tomaž Levičar, 02/2015
  
Foto: Tomaž Levičar, 02/2015

Foto: Tomaž Levičar, 02/2015
Intervju: Nataša Mirtič, Tomaž Levičar
Fotografije: Tomaž Levičar 

Februar 2015 

No comments:

Post a Comment