Tuesday, April 18, 2017

NOVOMEŠKI ODGOVORI: JASNA ŠINKOVEC, urednica Novega medija

Jasna je urednica in lastnica časopisa Novi medij. Z njim se druži že dvajset let. Iz meseca v mesec Novomeščani v njem spremljajo povzetke mestnih prigod, posebej lepšega dela teh. Zna pa Jasna poskrbeti, da kritično pero sem ter tja doseže tudi kake mestne nepridiprave. V Novem mediju je prostor za vse meščane, zato ni nemogoče, da so kje v časopisu že ugledali tudi sebe in svoje. In najbrž bo tako še vsaj naslednjih dvajset let.

Foto: Levičar, 04/2017


 
Kdo vam je izbral ime in zakaj takšno?
Če bi bila fant, so mi namenili ime Samo, mama si je želela, če pride punca, da bi bila Lidija, oče pa je nato vztrajal, da mi naj bo ime Jasna.

Kje živite?
Na Žibertovem hribu, v enem najlepših novomeških naselij. Hvaležna sem Juriju Levičniku, da je pred desetletji oblikoval to lepo naselje.

Kje bi radi živeli?
Nekje ob veliki luži, ob morju. Nekje, kjer je pogosto 25 stopinj Celzija.

Kje pa bi bili zdajle najraje?
Na Šri Lanki.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
Vsekakor Ragov log. Žal pa mi je, da ni poti iz Ragovega loga ob Krki do Bršljina, pa še naprej. Všeč mi je tudi okolica gradu Grm, obožujem Breg in še marsikaj. V okolici mi je ljuba Trška gora, pa seveda tudi območje Otočca.

Od kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
Z vrha Žibertovega hriba, kjer je vremenska postaja.

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom?
Moj najzgodnejši je kopanje s starši na kopališču na Loki, tam, kjer je danes restavracija. Zelo ljub zgodnji spomin pa so tudi palačinke na Bregu. Tudi smetnjakov v obliki žab se rada še spomnim.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Novomeško pomlad. Posebej pa pogrešam Novomeščane na mestnih dogodkih. Pogrešam druženje meščanov, a ne doma, temveč v mestnem javnem prostoru.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti?
Novo mesto ima veliko srečo, da se ga gospodarska kriza skoraj ni dotaknila. Si pa želim v prihodnosti več podpore malemu podjetništvu. Mesto mora postati dolenjska metropola z vsemi atributi, ki temu gredo.

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Meni je posebej romantičen park ob grmskem gradu. Ko sem bila v službi v IMV-ju, sem nekaj časa v gradu tudi službovala.

Kakšen nasvet bi dali tujcu-turistu, ki prihaja v Novo mesto?
Moji prijatelji iz tujine si gredo z velikim zanimanjem ogledat romsko naselje Žabjak. In so osupli, da v tem delu sveta še nekaj takega obstaja. Sicer pa jih rada odpeljem na Trško goro, pa k Vovkotu na večerjo, če se da, pa zavijemo še na predstavo Anton Podbevšek teatra.

Kateri kulturni dogodek v Novem mestu vas je v zadnjem letu najbolj navdušil ali navdahnil?
Nenehno me navdihuje vsaka stvaritev Anton Podbevšek teatra, ne sicer v tem letu, a zame je predstava vseh predstav APT-ova priredba Prokofjeve pravljice Peter in volk. Kapo dol pa tudi vsem amaterskim gledališčem, ki tu vztrajajo in pomagajo vzgajati gledališko publiko.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate?
Rada imam staro mestno jedro in želela bi, da so v njem trgovine kot so Žafran, Vilinka, L'Occitane, cvetličarna Arkade … Rada imam trgovine z osebnim kontaktom, kreativne trgovine.

Kateri so vaši najljubši novomeški gostinski kotički?
Vsi, ki so na Glavnem trgu, saj obožujem ta trg. Vesela sem, da se trudijo in delajo. Rada imam tudi Don Bobija.

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta?
Imamo več vrst zanemarjenosti. V osnovi sem žalostna, da mesto ne vzdržuje niti tega, kar ima – da je na ulicah preveč smeti in razdrapanih poti, zapuščenih zelenic, jezi me celo, da v mestu ne morem hoditi v visokih petah. Res se veselim, da bo Glavni trg obnovljen.

Foto: Levičar, 04/2017

Foto: Levičar, 04/2017

Kaj Novomeščani premalo cenijo?
Se mi zdi, da je to precej odvisno od posameznika. Morda pa se vendarle premalo zavedamo sreče, ki jo ima mesto s svojimi velikimi gospodarskimi subjekti.

Kaj Novomeščani preveč cenijo?
Pravzaprav je problem, ker ne vidim, da bi sploh vsi kar koli močno cenili.

Katerih 5 ciljev bi najraje uresničili, če bi bili županja Novega mesta?
Že zdavnaj bi prenovila Glavni trg, a ne samo njegove tlake. Podpirala bi drobno gospodarstvo, podjetnike, obrtnike. Predvsem pa bi podpirala mlade, ki delujejo na katerem koli področju. Mlade bi postavila za jedro mesta. Podprla bi nekaj mestnih projektov, ki bi Novo mesto postavili za središče v državi in morda celo širše. Krepila bi tudi pripadnost meščanov temu mestu.

Če bi celo Novo mesto zajel požar, kaj bi najprej skušali rešiti?
Frančiškansko knjižnico.

Komu je v Novem mestu najtežje?
Predvsem je težko ljudem, ki se zatekajo po pomoč k človekoljubnim organizacijam. V Novem mestu je težko tudi mladim ustvarjalnim ljudem.

Kakšen je vaš življenjski motto?
Veliko je modrosti, ki jih rada ponavljam. Ena teh je denimo očetova, ki je rad govoril: V življenju vedno jej z malo žlico, pa se nikoli ne boš zadavil.

Kakšen bi moral biti življenjski motto Novega mesta?
Sledimo uspešni industriji.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Marsikaj. Ko sem bila zelo majhna, sem želela biti zdravnica, malo kasneje gledališka igralka, kar sem kasneje skoraj postala, še kasneje sem želela biti profesorica, kar sem šla tudi študirat - a sem sčasoma na tem področju obupala.

Kaj je za vas sreča?
Da sem obdana z ljudmi, ki jih imam rada in da sem pozitivna.

V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
Pred časom sem gledala dokumentarec na televiziji, ob njem sem postala malo manj zaskrbljena za prihodnost, predvsem pa sem videla, da bo nujen prelom v organizaciji svetovne družbe – ko se to zgodi bi rada bila spet tu.

Kaj je vaše najljubše početje?
Ležanje na plaži in dobra knjiga v roki. Uživam v igri z vnuki in v druženju z najbližjimi. Rada imam tudi svoje delo.

O čem se najraje pogovarjate?
Rada se pogovarjam z mnogimi in z vsakim o čem drugem. Predvsem pa ne želim pogovorov o boleznih.

Kaj vam naredi popoln dan?
Vsak moj dan je na svoj način popoln. Veselim se slehernega dne in življenja. Ne postavljam si niti nedosegljivih ciljem, ki bi me morda frustrirali.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
S prenovo časopisa ob njegovi ob njegovi dvajsetletnici.

V čem znate pretiravati?
V govorjenju.

Kaj oziroma kdo je največja ljubezen vašega življenja?
Ko ženska postane mama, so največja ljubezen njenega življenja otroci, kasneje pa se jim pridružijo še vnuki.

Kaj je vaša največja ekstravaganca?
Ljubim svoje življenje, zato mi je kar celota tega ekstravagantna.

Imate kakšno neuresničeno željo?
Nimam jih.

Foto: Levičar, 04/2017

Foto: Levičar, 04/2017


Če bi lahko, katera žival bi bili najraje?
Najbrž pes, ker sem rada pripadna. Sem ter tja bi bila morda rada tudi muha na steni.

Kaj ste po horoskopu?
Vodnarka.

Kaj bi se najraje naučili?
Vedno sem si želel igrati klavir.

Kateri talent bi imeli najraje?
Glasbeni – posebej talent za igranje klavirja.

Katero supermoč bi imeli najraje?
Moč odpravljanja krivic in zmožnost pomagati šibkim, posebej otrokom.

Če bi lahko zamenjali, čigavo življenje bi želeli živeti?
Ne bi menjala, moje mi je všeč.

Kateri obrok je za vas najljubši?
Nisem gurman, hrana mi pomeni le preživetje, jem, ker moram.

Katera je vaša najljubša beseda?
Rada te imam.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
Matematika najmanj, najbolj pa slovenščina in zgodovina.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih?
Razširi krila in pojdi naprej po pameti.

Kje se vidite čez pet let?
V Novem mestu, na Novem mediju, med vnuki, družino in prijatelji.

Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali?
Tako mnogo jih je, da jih ne bi naštevala. Zadnja v seriji čudovitih knjig pa so Župančičevi Mehurčki, ki sem jih vnukom brala v petek.

Vaš najljubši film?
Navdušuje me evropski film. Sicer pa priporočam vsem ogled filmov na programu Slovenija 1 ob sredah zvečer.

Vaša najljubša risanka?
Krtek, Tofsy.

Vaša najljubša barva?
Pravzaprav imam rada vse barve, posebej pa turkizno. Najbrž je krivo morje.

Vaš najljubši vonj?
Vonj gozdnih šmarnic.

Vaša najljubša roža?
Potonka.

Najljubša sladkarija?
Reforma, torta ki jo najbolje speče Mina.

Najljubši glasbenik/skupina?
Eric Clapton, The Beatles, Joe Cocker, Pink Floyd, Bob Marley.

Najljubši letni čas?
Pomlad-poletje-jesen.

Noč ali dan?
Eno in drugo.

Sladko ali slano?
Sladko. Nikoli dovolj.

Kava ali čaj?
Kava.

Pes ali mačka?
Pes.

V čem ste najraje oblečeni?
Ni pravila.

Od česa ste bili v življenju najbolj "zadeti"?
Od takšnih ali drugačnih ljubezni.

Kaj vas nasmeji?
Vedno dober vic. Nasmejijo me tudi moji vnuki.

Kaj vas užalosti?
Ljudje, ki trpijo. Nesrečni otroci.

Najpomembnejše, kar so vas naučili starši?
Delavnosti, odkritosti, poštenja, odgovornosti, empatije in še bi lahko naštevala.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke?
Vse to, kar so mene moji starši, sem uspela prenesti na svoje otroke.

Kateri je najboljši nasvet, ki ste ga kdaj dobili?
Uzdaj se use in u svoje kljuse.

Česa se najbolj bojite?
Vojn.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Dobrota.

Za kateri športni klub navijate s srcem?
Kaj je to šport?

Kako in kje se rekreirate?
Ha, ha, ha.

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Pijača je naravni pomarančni sok, jed pa so mamini slivovi cmoki.

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Če že pijem, imam rada sladko belo vino.

Katera menite, da je vaša najbolj opažena značilnost?
Da sem preveč odkrita. Pa morda tudi zavzetost, sem človek akcije.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju?
Vsekakor starši, na poslovni poti pa Janez Slapnik, ki ji bil moj prvi mentor v službi.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti?
Ne spomnim se.

Za kaj v svojem življenju ste najbolj hvaležni?
Za odločnost, ki jo premorem, hvaležna sem, da nisem cagavec, da se odločim in reagiram.

Kje ste bili nazadnje na počitnicah?
V Ptujskih termah.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj?
Praga. Zaradi mnogih teaterov, kabaretov, izvrstnih slikarjev. Pa Barcelona zaradi Gaudija.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici?
K Vovkotu na Ratež.

Kaj bi tam jedla?
Za nasvet vedno povprašam Roka.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu?
Zelo rada bi vzela cev in pomivala umazane novomeške ulice. Ekološko smo seveda vse bolj osveščeni.

Foto: Levičar, 04/2017


5 vaših najljubših Novomeščanov?
Pet je premalo, veliko več jih je.

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov?
Andrijanič, Levičnik, Guštin, možje, ki so postavili temelje sodobnemu Novemu mestu. V kulturi definitivno Berger, seveda pa tudi skupina Dan D, ki si čudoviti promotorji Novega mesta.

Foto: Levičar, 04/2017

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest?
Da po urejenosti žal caplja za vsemi drugimi slovenskimi mesti.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano?
Po Krki in Revozu.

Kaj bi Novemu mestu najbolj pomagalo pri razvoju?
Če bi občinska uprava kdaj uspela slediti uspešnemu gospodarstvu.

Na kateri svoj dosežek v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Da sem stara šestdeset let.

Na kateri dosežek Novega mesta v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Aktivnosti zavoda Grem v mesto.

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice?
Zelena leta – Tatjana Gros, Zato sem noro te ljubila – Tatjana Gros, in kar nekaj skladb DMP.

Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste?
Vedno sproti povem, kar si mislim. Trenutno pa nimam ničesar na zalogi.


Intervju: Jasna Šinkovec, Tomaž Levičar
Fotografija: Tomaž levičar
April 2017

No comments:

Post a Comment