Wednesday, September 20, 2023

NOVOMEŠKI ODGOVORI: VIDA ZORKO, pianistka, učiteljica klavirja

Vida obožuje glasbo, sploh klasično, vsaj tako zelo pa uživa tudi v družbi otrok. Oboje srečuje v novomeški glasbeni šoli, kjer že par deset let otrokom pomaga stopiti v skrivnostni in čarobni svet glasbe in klavirja. Za posebno učiteljsko odgovornost in nalogo čuti, da pri mladih glasbenikih ohranja in krepi ljubezen ter radovednost do glasbe. Ključna in težka naloga. Poletno Novo mesto pa bi Vida popestrila s festivalom ali vsaj nekaj koncerti klasične glasbe na prostem.


Kdo vam je izbral ime in zakaj takšno?
Izbral mi ga je oče. Moja mama ima enako ime.

Kje živite?
Pod Mestnimi njivami.

Kje bi radi živeli?
V Novem mestu, a z bolj odmaknjenim prometom.

Kje pa bi bili zdajle najraje?
V hladu morja.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
Trenutno je to Portoval, kjer rada hodim, tečem in kolesarim.

Od kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
Več je teh pogledov, a morda mi je še najljubši pogled z vrha Marofa, s Klemenčičeve kmetije. Tudi nov razgled z zvonika kapiteljske cerkve je prelep.

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom?
Tedanji fant in sedanji mož me je povabil v mesto na Loko na koncert country glasbe (Plava trava zaborava), v dar pa mi je prinesel tudi lepo vejico japonske češnje.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Najbolj pogrešam trgovino Mueller na Glavnem trgu. In pa ribarnico na tržnici.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti?
Najbolj si želim ognjemeta za novo leto.

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Najbolj romantičen predel je pravzaprav moja učilnica, kjer imam pogled na dogajanje pred šolo – na čakanja, srečanja, smeh in pogovore, rolkanje …

Kateri kulturni dogodek v Novem mestu vas je v zadnjem letu najbolj navdušil ali navdahnil?
Zelo me je impresionirala, bilo je lani jeseni, glasbeno-gledališka predstava o Edith Piaf in Marlene Dietrich.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate?
Na Glavnem trgu me vedno zanese v trgovino Scarpa.

Kateri so vaši najljubši novomeški gostinski kotički?
V gostilne hodim zelo malo, rada pa se usedem nad Krko na balkončku čajarne Stari most.

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta?
Ne le zanemarjen, ampak nevarna se mi zdi Seidlova pod Gimnazijo, kjer šoferji prevečkrat vozijo prehitro.

Kaj Novomeščani premalo cenijo?
Smetarjev, reševalcev in gasilcev ter podobnih nikoli ne cenimo dovolj.

Kaj Novomeščani preveč cenijo?
Doktorate, visok družbeni status oziroma socialni in materialni položaj.

Kakšen je vaš življenjski motto?
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri.

Kakšen bi moral biti življenjski motto Novega mesta?
Ne vemo, kaj imamo, dokler tega ne izgubimo.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Pianistka.

Kaj je za vas sreča?
Srečna sem, če imam zdravje, družinska srečanja in če se tu in tam znajdem pri morju.

V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
V obdobju, ko so bili moji starši mladi.

Kaj je vaše najljubše početje?
Sprehodi ob morju, opazovanje narave, kolesarjenje.

O čem se najraje pogovarjate?
Odvisno s kom sem. Sicer pa predvsem psihološke teme.

Kaj vam naredi popoln dan?
Mir, nekaj rekreacije, dobra večerja, dober občutek iz šole.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
Trenutno z ničemer zavzeto. Počitniško. Z mislijo na dopust. Razvajam vnuke. Krajši izleti. Obiski prireditev. Vse to po malem.

Kaj ste po horoskopu?
Oven.

Kaj bi se najraje naučili?
Dobro bi se rada naučila angleščine. Tudi šivati bi rada znala.

Kateri talent bi imeli najraje?
S svojim glasbenim talentom sem kar zadovoljna.

Če bi lahko zamenjali, čigavo življenje bi želeli živeti?
Imela sem pestro življenje, polno vsega, dobrega in slabega, a ne bi menjala z nobenim.

Katera je vaša najljubša beseda?
Melodija. Povezujem jo tudi z življenjem - asonance in disonance, predvsem pa lastne melodije.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
Edino kemije nisem marala.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih?
Da bi bolj uživala v družbi, da bi se več družila, da bi bila bolj samozavestna.

Kje se vidite čez pet let?
V penziji.

Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali?
Jordan Peterson: 12 pravil za življenje - Protistrup za kaos

Vaš najljubši film?
Rocket Man - biografija o Eltonu Johnu.

Vaša najljubša risanka?
Iz mojega otroštva se spomnim Viking Vikija in Baltazarja.

Vaša najljubša barva?
Vsi odtenki modre.

Vaš najljubši vonj?
Vonj po borovcih. Vonji narave.

Vaša najljubša roža?
To se spreminja. Na vrtu imam pa trenutno samo hortenzije.

Najljubša sladkarija?
Jabolčni štrudelj.

Najljubši glasbenik/skupina?
Iz pop glasbe mi je najljubši Elton John, sicer pa najraje poslušam klasično glasbo, pri čemer sem posebej navdušena nad Bachom.

Najljubši letni čas?
Pomlad.

Noč ali dan?
Dan.

Sladko ali slano?
Slano.

Kava ali čaj?
Kava.

Pes ali mačka?
Mačka, absolutno.

V čem ste najraje oblečeni?
Udobna oblačila.

Od česa ste bili v življenju najbolj "zadeti"?
Zadeta nisem bila, sem pa bila tu pa tam prizadeta.

Kaj vas nasmeji?
Včasih tudi svojim »oslarijam«.

Kaj vas užalosti?
Užalosti me, če moram dati slabo oceno. Tudi če sama slabo zaigram, me užalosti.

Najpomembnejše, kar so vas naučili starši?
Najbolj so me naučili skromnosti, ponižnosti, hvaležnosti.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke?
Spoštovanje do vseh ljudi. Hvaležnost za vse, kar imamo, in nikakor ne le materialno, pa za vse sposobnosti in zdravje. In da se lahko čim prej osamosvojijo.

Kateri je najboljši nasvet, ki ste ga kdaj dobili?
Molk je zlato.

Česa se najbolj bojite?
Bojim se, da mi med nastopom padejo note s klavirja. Na splošno pa bojim predvsem gluhote.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Rada imam odkritosrčnost, resnicoljubnost in šaljivost.

Za kateri športni klub navijate s srcem?
Za noben kljub, navijam pa za vse slovenske reprezentance.

Kako in kje se rekreirate?
V mestnih gozdovih, kjer tekam, hodim in kolesarim.

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Rižota s pršutom in radičem. Zraven pa kako dobro rdeče vino. Najraje sicer pijem vodo.

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Paše mi k salamam, klobasam in denimo slanini.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju?
Moja učiteljica klavirja v nižji glasbeni šoli.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti?
Priti z gore Ojstrice.

Za kaj v svojem življenju ste najbolj hvaležni?
Najbolj sem hvaležna za moji dragi, zdravi, prijetni hčeri, hvaležna sem za vnuke in nasploh za mojo družino.

Kje ste bili nazadnje na počitnicah?
Na morju.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj?
Ljuba so mi mnoga hrvaška mesta, zelo rada pa imam tudi Graz, kjer se je rodil moj oče.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici?
Prijatelje ponavadi povabim domov. Če pa drugam, pa morda k Don Bobiju.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu?
Največ hodim peš, dosti se vozim s kolesom.

5 vaših najljubših Novomeščanov?
Jaz jih imam šest. Oni vedo.

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov?
Med sodobnimi bi izpostavila Matjaža Bergerja, Filipa Robarja Dorina, Klemena Dvornika, Pio in Pina Mlakarja.

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest?
Ima lepo mestno jedro in ogromno gozda, kamor se lahko zatečeš in se počutiš skoraj kot na podeželju.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano?
Zdi se mi, da najbolj po tovarni Krka, Slovenci pa prepoznavajo prijaznost, preprostost, gostoljubnost, slovijo kot prijetni ljudje.

Kaj bi Novemu mestu najbolj pomagalo pri razvoju?
Opažam, da je veliko nadarjenih otrok, zato upam da bi tu bilo čim več šol in aktivnosti, kjer bi otroci lahko blizu doma razvijali svoje talente.

Na kateri svoj dosežek v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Za svojega vnuka sem prvič v življenju spekla krofe brez jajc.

Na kateri dosežek Novega mesta v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Na ureditve v Portovalu.

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice?
DMP – Filozof, Dan D – Voda, Marjan Dović – Gorjanske bajke.

Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste?
Redno se udeležujmo kulturnih dogodkov v svojem mestu.


No comments:

Post a Comment