Wednesday, September 20, 2023

NOVOMEŠKI ODGOVORI: VIDA ČADONIČ ŠPELIČ, poslanka Državnega zbora Republike Slovenije

Lani je bila Vida zopet izvoljena za poslanko v Državnem zboru Republike Slovenije. Pred tem je vodila novomeško občinsko upravo, za njo je uspešna kariera v pomembnih državnih inštitucijah, morda najbolj prepoznavna pa je po svoji močni življenjski energiji, vztrajnosti in tudi zgovornosti. Zelo rada ima živali in rodno Belo krajino. Okoli sebe ljubi dobro voljo, čim več pa se jo trudi zasejati tudi naokoli.

Kdo vam je izbral ime in zakaj takšno?
Oče je predlagal, mama pa se je strinjala, da dobim ime po Prešernovi Lepi Vidi.

Kje živite?
V najlepšem kraju na svetu.

Kje bi radi živeli?
Nikjer drugje.

Kje pa bi bili zdajle najraje?
Cel dan je bilo lepo v Novem mestu.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
Novo mesto mi je všeč kot celota, najbolj sem ga spoznavala na sprehodih z mojo nemško ovčarko Zeto. Še najlepše pa mi je doma, nad Krko, nasproti Ragovega loga.

Od kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
Z domače terase ter z Marofa.

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom?
Ko sem prišla v srednjo šolo me je s svojo veličastnostjo presenetila kapiteljska cerkev. Iz Bele krajine sem bila vajena manjših notranjščin.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Na mladost imam lepe spomine. Morda še najbolj pogrešam druženja z mladostnimi sovrstniki. Nikoli nismo česa ušpičili, smo se pa vseskozi smejali.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti?
Želim si, da bi se ljudje v mestu dobro razumeli. Kot političarka pa si želim čimprejšnje izgradnje obeh novomeških obvoznic.

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Še vedno mi je ljub Marof - sedaj ko je malce osvetljen, pa ga imam celo še nekaj raje.

Kateri kulturni dogodek v Novem mestu vas je v zadnjem letu najbolj navdušil ali navdahnil?
Koncert Simfoničnega orkestra Glasbene šole Marjana Kozine ob osmem februarju. Pravzaprav me navdušujejo iz leta v leto.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate?
Praviloma nimam rada trgovin, vanje zahajam le po potrebi. Zanimivo pa je, da si praktično vse kupim v Novem mestu.

Kateri so vaši najljubši novomeški gostinski kotički?
Nimam jih.

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta?
Na splošno mesto ni zanemarjeno, je kar luštno.

Kaj Novomeščani premalo cenijo?
Svoje lastno Novo mesto, svojo kulturo, svojo kulinariko.

Kaj Novomeščani preveč cenijo?
Alkohol.

Katerih 5 ciljev bi najraje uresničili, če bi bili županja Novega mesta?
Izgradnja mestnih obvoznic, dokončanja športnega parka Češča vas, prehod na zeleno energijo v vseh javnih stavbah, ponudila bi vrtičke meščanom in omogočila čim več prehranske samooskrbe, romsko problematiko pa bi uredila na način, da bi pred zakonom res bili vsi enaki.

Komu je v Novem mestu najtežje?
Vsak je svoje sreče kovač.

Kakšen je vaš življenjski motto?
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri.

Kakšen bi moral biti življenjski motto Novega mesta?
Uživajmo življenje.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Veterinarka. Pri domači hiši smo imeli zelo veliko živali in do njih zelo veliko ljubezni.

Kaj je za vas sreča?
Pri meni drži, da je sreča v majhnih stvareh. Zame je bila sreča že prihod domov.

V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
Kar zdajle.

Kaj je vaše najljubše početje?
Najraje grem s svojo Zeto na sprehode. To je velika sprostitev. Druga reč, ki jo imam zelo rada, pa je sobotna jutranja kava na domači terasi.

O čem se najraje pogovarjate?
O ljudeh. Imam jih zelo rada. O njihovih občutkih, doživetjih ipd.

Kaj vam naredi popoln dan?
Sobotno sonce v Novem mestu.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
S slovenskim kmetijstvom in pridelavo hrane.

V čem znate pretiravati?
V govorjenju.

Kaj oziroma kdo je največja ljubezen vašega življenja?
Moja družina.

Imate kakšno neuresničeno željo?
Ne.

Če bi lahko, katera žival bi bili najraje?
Ne bi bila žival.

Kaj ste po horoskopu?
Rak.

Kaj bi se najraje naučili?
Obožujem lepo glasbo, a sem brez posluha, zato bi se morda raje naučila nov tuji jezik.

Kateri talent bi imeli najraje?
Pevski.

Katero supermoč bi imeli najraje?
Da bi takoj odkrila in kaznovala lažnivce.

Če bi lahko zamenjali, čigavo življenje bi želeli živeti?
Ne bo zamenjala.

Kateri obrok je za vas najljubši?
Zajtrk. Ker sem vesela novega dne, ker rada pijem kavo in ker za zajtrk vedno jem med.

Katera je vaša najljubša beseda?
Več jih imam: zdaj ko sem v Ljubljani, je moja najljubša Novo mesto; osebno pa imam najraje besedo mama.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
Oboževala sem skoraj vse predmete, nekaj manj kvečjemu glasbo, ker žal nimam posluha, ter telovadbo, ker sem malo štorasta.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih?
Krepiti moraš svoje znanje.

Kje se vidite čez pet let?
Vidim se srečna v Novem mestu.

Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali?
Prebrala sem vse knjige Ivana Sivca, ki tako lepo opisuje slovensko dušo. Trenutno pa sem najbolj navdušena nad Sivo cono Davida Zupančiča.

Vaš najljubši film?
Cvetje v jeseni. Neštetokrat sem ga pogledala, a mi je še vedno všeč. Pa tudi film To so gadi, ki me zagotovo sprosti.

Vaša najljubša risanka?
Smrkci. Seveda pa tudi Cik Cak zajček.

Vaša najljubša barva?
Modra.

Vaš najljubši vonj?
Vonj vrtnice.

Vaša najljubša roža?
Premnoge imam rada, a se spet odločim za vrtnico.

Najljubša sladkarija?
Težko se odločim med domačim jabolčnim štrudljem ter krofom.

Najljubši glasbenik/skupina?
Lojze Slak, ker je domač, obožujem pa Oliverja Dragojevića.

Najljubši letni čas?
Poletje - toplota, sonce, dolg dan.

Noč ali dan?
Dan.

Sladko ali slano?
Nič pretiravanja.

Kava ali čaj?
Kava.

Pes ali mačka?
Oboje.

V čem ste najraje oblečeni?
V šik kostim.

Kaj vas nasmeji?
Vragolije našega mačka in psa.

Kaj vas užalosti?
Krivica ali trpljenje nedolžnih.

Najpomembnejše, kar so vas naučili starši?
Trdo delo in vztrajnost.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke?
Vrednosti znanja, delavnosti ter vztrajnosti.

Kateri je najboljši nasvet, ki ste ga kdaj dobili?
Nikoli ne obupaj.

Česa se najbolj bojite?
Bolezni.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Delavnost in vztrajnost ter poštenje in dobrota

Za kateri športni klub navijate s srcem?
Za Ženski rokometni klub Krka.

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Zame je hrana le sredstvo za preživetje.

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Nimam odnosa do cvička.

Katera menite, da je vaša najbolj opažena značilnost?
Zgovornost, energičnost.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju?
Oba starša.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti?
Odpeljati svoje živali na evtanazijo.

Za kaj v svojem življenju ste najbolj hvaležni?
Hvaležna sem za dar vere, ki so mi ga dali starši.

Kje ste bili nazadnje na počitnicah?
V občinski hiški v Nerezinah, ki smo jo tudi krasno prenovili.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj?
Na prvem mestu je Dunaj, ki je veličastno in s Slovenci povezano mesto, ter Praga, ki je predvsem prelepa.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici?
K nam domov.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu?
Rada hodim peš, z možem pa tudi pogosto pobirava smeti po Ragovem logu.

5 vaših najljubših Novomeščanov?
Vsi so mi ljubi.

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov?
Na prvo mesto bi dala Jožefa Lapa, ki je zaznamoval mesto s svojo širtino in svojimi 38 leti, ki jih je mestu dal. Ponosna sem tudi na mojega župana Gregorja Mcedonija. Zelo spoštujem g. Colariča in g. Kovačiča, ponosna pa sem tudi na družino Andrijanič.

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest?
Objem reke Krke.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano?
Po uspešnem gospodarstvu.

Kaj bi Novemu mestu najbolj pomagalo pri razvoju?
Urejen promet.

Na kateri svoj dosežek v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Na izvolitev za poslanko v Državnem zboru RS.

Na kateri dosežek Novega mesta v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Na prenovo mestnega jedra.

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice?
Grem domov v Novo mestu od Rudolfovega ter mnogo Slakovih, posebej pa Čebelar, ki je skoraj himna.

Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste?
A da česa še nisem povedala?




Tomaž Levičar
Marec 2023



No comments:

Post a Comment