Wednesday, September 20, 2023

NOVOMEŠKI ODGOVORI: STANKA BUČAR, Trškogorka

Trška gora, najslavnejša med slovenskimi vinskimi goricami, je tudi Stankin dom. Med vinograde je prišla iz Kandije pred več kot petdesetimi leti. Spremlja spreminjanje njene podobe, delo pridnih in veselih vinogradnikov ter sopihajoče sprehajalce in tekače, ki zbirajo novo energijo. Pa ne živi le na, ampak tudi s Trško goro. Pravi, da ji je zadnja leta življenje zelo olepšalo delo in druženje v društvu Trškogorsko srce. Skrbi za lepo zunanjo podobo svoje posesti, tke sosedske vezi in skupnost, pa tudi prijazno deli stare trškogorske zgodbe. Še najraje pa poje in peče štrudelj in kruh.


Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
Glavni trg in Trška gora.

Od kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
Z balkona moje trškogorske hiške.

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom?
Spomnim se sankanja na Nad mlini in kopanja v takrat zelo čisti Težki vodi. Naučila sem se plavati za en prelep paradajz.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Živim v tem trenuku, sicer pa se rada spomnim življenja polnega Glavnega trga.

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Glavni trg. Vedno smo se mladi radi sprehodili skozenj in nam je bil najbolj zanimiv.

Kakšen je vaš življenjski motto?
Močna volja in dobra volja.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Šivilja. Rada sem kaj počela z blagom.

Kaj je za vas sreča?
Zdravje.

V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
Nekaj teh zadnjih let mi je zelo lepo.

Kaj je vaše najljubše početje?
Rada ustvarjam, delam z blagom.

O čem se najraje pogovarjate?
O vsakdanjih domačih in trškogorski rečeh.

Kaj vam naredi popoln dan?
Da imam cel dan lahko svoj red. Iz dneva v dan.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
S šivanjem.

V čem znate pretiravati?
V ničemer.

Imate kakšno neuresničeno željo?
Sem si jih ureesičevala, zdaj pa mi je vse prav, kakor je.

Kaj ste po horoskopu?
Škorpijon.

Kateri obrok je za vas najljubši?
Kosilo deset do poldne. Če se le da močnik.

Katera je vaša najljubša beseda?
Dobro je.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
Zelo rada sem imela risanje.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih?
Razmišljaj.

Vaša najljubša barva?
Zadnje čase imam rada lilijo.

Vaš najljubši vonj?
Kamilica.

Vaša najljubša roža?
Zdaj občudujem sončnice.

Najljubša sladkarija?
Čokolada.

Najljubši glasbenik/skupina?
Lojze Slak. Rada ga poslušam že od nekdaj. Že od nekdaj rada pojem Kadar mim' hiš'ce grem.

Najljubši letni čas?
Poletje. Važno, da me ne zebe.

Noč ali dan?
Dan.

Sladko ali slano?
Sladko.

Kava ali čaj?
Čaj. Kava sploh ne.

Pes ali mačka?
Muco imamo.

Kaj vas nasmeji?
Dobra volja.

Kaj vas užalosti?
Tega je pa lahko dosti. Ampak misliti moramo pozitivno.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Poštenost.

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Močnik in čajček.

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Ni za nalivanje, ampak en kozarček na dan bi ga smeli priporočiti.

Katera menite, da je vaša najbolj opažena značilnost?
Skromnost.

Za kaj v svojem življenju ste najbolj hvaležni?
Da sem vse zdržala in sem sedaj tu.

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov?
Številni obrtniki.

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice?
Slakove so mi najbolj všeč. Rada pa sem poslušala tudi Beneške fante.

No comments:

Post a Comment