Wednesday, September 20, 2023

NOVOMEŠKI ODGOVORI: DRAGICA FERBEŽAR, aktivna someščanka

Dragica uživa v družbi ljudi. Zato ni nenavadno, da je celo svojo delovno dobo preživela kot kadrovnica v IMV in Revozu. Spoznala je na tisoče zelo različnih ljudi od tu in od daleč in jim pomagala manj stresno vstopati in stopati skozi delovno okolje. Zdaj ni več v tovarniških vrstah, je pa aktivna v Klubu prijateljev IMV in v društvu upokojencev, s svojo telovadno ekipo pa na Grmu vsako jutro naredi tisoč zdravih gibov. Vedno je dobrovoljna, najbolj vesela pa je druženja s svojo princesko in vnuki, ki jim nekega dne, ko se bolje spozna z notami, na harmoniko zagotovo zaigra eno od Slakovih ali Henčkovih.

Kdo vam je izbral ime in zakaj takšno?
Izbral mi ga je oči, ker je bila tudi mamica Dragica, kar mu je bilo všeč.

Kje živite?
Na Grmu.

Kje bi radi živeli?
Tu mi je krasno.

Kje pa bi bili zdajle najraje?
Nekje na toplem.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
V mestu mi je najljubše staro mestno jedro z vsemi predeli, zelo rada pa se sprehajam tudi ob Krki.

Od kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
Na staro mesto s Kandije, na celo mesto in okolico pa z vrhov novomeških gričev.

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom?
Kot otrok sem z mamo iz Birčne vasi večkrat prišla z vlakom v mesto in sva šli v slaščičarno, kjer sem rada jedla s čokolado posipano stepeno smetano.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Živahen mestni park, ki je bil za pošto.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti?
Park za pošto, ki bi povezal tudi obrečni prostor z Marofom, želim pa si tudi živahnejše mesto.

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Klopice ob Krki.

Kakšen nasvet bi dali tujcu-turistu, ki prihaja v Novo mesto?
Naj spleza na kapiteljski zvonik, si ogleda mesto na vse strani, potem pa naj gre še na raziskovalni sprehod po mestu.

Kateri kulturni dogodek v Novem mestu vas je v zadnjem letu najbolj navdušil ali navdahnil?
Kulturna dogajanja imam zelo rada, posebej rada hodim na Gogine dogodke. Letos sem posebej uživala v njihovih večerih na gradu Grm.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate?
Nisem izbirčen kupec, najbližji Mercator je zame povsem v redu, rada pa grem tudi na tržnico.

Kateri so vaši najljubši novomeški gostinski kotički?
Bolj mi je pomembna družba, kot pa kotiček. Če že izberem, pa v teh časih najraje posedim v Art Caffeju v kulturnem centru.

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta?
Kandija z Vindišarjem.

Kaj Novomeščani premalo cenijo?
Premalo cenimo dejstvo, da je naše mesto lahko tudi naš dom. Pa želim si, da bi začutili, da je sobivanje in druženje pomembno za ustvarjanje dobre skupnosti.

Kaj Novomeščani preveč cenijo?
Svojo hišo, vrt in vikend.

Katerih 5 ciljev bi najraje uresničili, če bi bili županja Novega mesta?
Prenovila bi Kandijo, ohranila bi zelene površine, umikala avtomobile in zagotavljala mobilnost za vse generacije, zagotovila bi več dogodkov, ob katerih bi se družile vse generacije.

Če bi celo Novo mesto zajel požar, kaj bi najprej skušali rešiti?
Ljudi, za njimi pa vse ostalo.

Komu je v Novem mestu najtežje?
Vsak je sam svoj najtežji revež. Sicer pa bi rekla, da je je najtežje bolnim ljudem, ki si ni morejo ali ne znajo poiskati pomoč.

Kakšen je vaš življenjski motto?
Ne delaj ljudem tisto, kar ne želiš, da drugi delajo tebi ali tvojim najbližjim.

Kakšen bi moral biti življenjski motto Novega mesta?
Pogumno gremo naprej, ker znamo prisluhniti ljudem.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Najprej sem upala, da bom zdravnica ali pravnica. Vedno sem si želela delati z ljudmi in za ljudi – kar kasneje tudi res sem, a kot kadrovnica.

Kaj je za vas sreča?
Da imam ob sebi ljudi, ki me podpirajo, spoštujejo in me imajo radi.

V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
Tu in sedaj.

Kaj je vaše najljubše početje?
Preživljanje počitnic in vikendov z vnuki.

O čem se najraje pogovarjate?
O življenju nasploh.

Kaj vam naredi popoln dan?
Ko gre vse po planu. Ko zvečer vidim, da je marsikaj od jutranjih načrtov uresničeno.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
Trenutno razmišljam o prazničnih piškotih in pecivu ter o ljudeh, ki jih želim srečati.

V čem znate pretiravati?
Premalokrat znam reči ne, premalokrat se umirim, preveč reči si želim uresničiti in vsem ustreči.

Kaj oziroma kdo je največja ljubezen vašega življenja?
Vsi moji, posebej vnuki.

Kaj je vaša največja ekstravaganca?
Nikoli si nisem želela izstopati s čimerkoli.

Imate kakšno neuresničeno željo?
Kar imam danes, naj traja.

Če bi lahko, katera žival bi bili najraje?
Pes – ki je rad prijatelj, zvest, v podporo.

Kaj ste po horoskopu?
Tehtnica, v kitajskem pa petelin.

Kaj bi se najraje naučili?
Morda igrati kak instrument, recimo harmoniko, ki sem jo imela že kot majhna deklica zelo rada.

Kateri talent bi imeli najraje?
Talent za jezike.

Če bi lahko zamenjali, čigavo življenje bi želeli živeti?
Takega ni.

Kateri obrok je za vas najljubši?
Zajtrk v pižami, torej zajtrk, ki traja.

Katera je vaša najljubša beseda?
Sonce.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
Vse sem imela rada.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih?
Sebi bi rekla: Ponovi vajo, dobro ti gre. Vnukom pa bi rekla: učite se.

Kje se vidite čez pet let?
Še vedno v pogovoru z vnuki.

Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali?
Od mladostnih sem imela najraje Heidi in Kekca, v zadnjem obdobju pa knjigo Bronje Žakelj Belo se pere na devetdeset.

Vaša najljubša risanka?
V mojem otroštvu sem imela Kljukčeve dogodivščine, kasneja pa so mi bile všeč tudi Smrkci, Čebelica Maja, zdaj pa denimo Maša in medved.

Vaša najljubša barva?
Modra.

Vaš najljubši vonj?
Svežina jutra.

Vaša najljubša roža?
Vrtnica.

Najljubša sladkarija?
Temna čokolada.

Najljubši letni čas?
Poletje. Sploh ko je zelo vroče.

Noč ali dan?
Dan.

Sladko ali slano?
Sladko.

Kava ali čaj?
Kava.

Pes ali mačka?
Pes.

V čem ste najraje oblečeni?
Športno, sproščeno. Ob priložnostih pa se tudi po žensko načičkam.

Kaj vas nasmeji?
Znani ljudje.

Kaj vas užalosti?
Vojna. Slabe novice. Bolečina ljudi.

Najpomembnejše, kar so vas naučili starši?
Delaj pošteno in spoštuj ljudi.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke?
Enako kot so mene moji starši.

Česa se najbolj bojite?
Bolezni.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Empatija.

Za kateri športni klub navijate s srcem?
Navijam za naše.

Kako in kje se rekreirate?
Sem pridna, trenutno vodim skupino Šola zdravja, s katero vsako jutro naredimo tisoč gibov za zdravje.

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Najljubši pijači sta mi voda in kava, glede jedi pa nisem izbirčna.

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Nekoč smo tudi sami imeli vinograd v Pleterjah in pridelovali cviček, ampak ga že kakih dvajset let ne okušam.

Katera menite, da je vaša najbolj opažena značilnost?
Kdaj pa kdaj mi rečejo, da sem dostopna in prijazna.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju?
Moja družina in družina, v katero sem prišla.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti?
Najtežje mi je bilo ob odhodu staršev.

Za kaj v svojem življenju ste najbolj hvaležni?
Najbolj sem hvaležna za družino in otroke, ki jih imam – hvaležna do nebes in nazaj.

Kje ste bili nazadnje na počitnicah?
Lani sem bila z gimnazijskimi sošolkami ponovno na maturantskem izletu v Istanbulu, kamor smo šli skupaj razrednikom Francem Hočevarjem že leta 1975.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj?
Najbolj všeč mi je bil Rim – zaradi vsega zgodovinskega.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici?
Nekaj bi pripravila v domačem vikendu.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu?
Zelo veliko hodim peš. Ločujem odpadke in k temu spodbujam ostale.

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov?
Leon Štukelj, Juri Levičnik, Boris Andrijanič, številni kulturniki.

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest?
Imamo vse, kar imajo veliko.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano?
Po uspešnem gospodarstvu.

Na kateri svoj dosežek v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Ponosna sem na jutranjo telovadno skupino, ponosna sem na Klub prijateljev IMV, najbolj pa sem ponosna mojo princesko in tri vnuke.

Na kateri dosežek Novega mesta v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Najbolj me fascinirajo kolesarske dirke po Novem mestu, pa tudi Novomeški tek.

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice?
Grem domov v Novo mesto in Gorjanska bajka ter mnoge pesmi Lojzeta Slaka in Henčka.

Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste?
Zame je moje in najlepše.


December 2022





No comments:

Post a Comment