Wednesday, September 20, 2023

NOVOMEŠKI ODGOVORI: VESNA DULAR, predsednica Območnega združenja Rdečega križa Slovenije Novo mesto

Vesna je iz sprva učiteljskih vod, kamor je stopila po srečnem naključju, prešla v voditeljske in uspešno krmarila nekaj novomeških organizacij. Še bolj kot vodenje pa ljubi tudi vodo, posebej reko Krko, ob kateri živi in po njej čolnari že nekaj deset let. Tudi zaključku svoje delovne dobe, pa Vesna, kakor Krka, teče naprej. V zahtevnem in za marsikoga trpkem času se z Rdečim križem trudi olajšati in osrečiti življenja preštevilnih posameznikov in družin.


Kdo vam je izbral ime in zakaj takšno?
Izbral mi ga je oče, pa filmu Vesna. Če bi bila fant, pa bi bila Iztok, po knjigi Pod svobodnim sonce.

Kje živite?
V Jurki vasi ob Krki, s svojim čolnom.

Kje bi radi živeli?
Povsem nikjer drugje, kot tu, kjer sem.

Kje pa bi bili zdajle najraje?
Sredi Krke.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
Krka in prostor ob njej, seveda tudi Ragov log.

Od kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
Pogled z balona.

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom?
Ko sem bila majhen otrok, me je najbolj impresioniral zame mogočen sprevod dedka Mraza preko Glavnega trga. Podobno imam lep spomin na svojo maturantsko povorko. 

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Pogrešam vrvež Glavnega trga, še toliko bolj sem ga po svoji selitvi iz mesta.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti?
Želim si kaj posebnega v mestu, morda kakih kotičkov ob pešpoteh, za vse generacije, tipični generacijski

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Vrt okoli frančiškanske cerkve. Ko sem bila še na KC JT, smo iskali intimna prizorišča v mestu, in eno teh.

Kateri kulturni dogodek v Novem mestu vas je v zadnjem letu najbolj navdušil ali navdahnil?
Zadnje leto je bilo kruto za kulturo. Bila pa sem vesela, da sem šla na grmski grad na koncert pihalnega orkestra. Neizmerno sem bila vesela dogodka in ambienta. Potem pa me je navdušil še Kocbek izpod rok Bergerja.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate?
Nobeno. Nisem nakupovalni človek. Grem, ko je nujno.

Kateri so vaši najljubši novomeški gostinski kotički?
Zelo rada imam Loko, na trgu pa najraje sedim pri vodnjaku.

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta?
Kandija. Od tedaj, ko sem bila mlada, je le še nekaj slabše.

Kaj Novomeščani premalo cenijo?
Nekoč je nekdo, dejal, da se mestu pozna, da nima več "meščanov".

Kaj Novomeščani preveč cenijo?
Nakupovalna središča.

Katerih 5 ciljev bi najraje uresničili, če bi bili županja Novega mesta?
Mesto bi prepredla s kolesarskimi stezami in tematskimi potmi. Vzpostavila bi arheološki interaktivni park. Glavnemu trgu bi poleg lepote dala še dobro vsebino. Središče mesta bi naredila dostopno vsakomur, prometno bi dobro povezala mestno dnevno sobo z ostalimi predeli. In če so naš slogan situle, potem naj se to začuti močneje.

Če bi celo Novo mesto zajel požar, kaj bi najprej skušali rešiti?
Muzej, knjižnice in arhive.

Komu je v Novem mestu najtežje?
Mislim, da starejšim, ki niso več povsem samostojno, zanje so izginile mnoge bližnje, pošte, bankomati

Kakšen je vaš življenjski motto?
Vsak dan stori nekaj zase.

Kakšen bi moral biti življenjski motto Novega mesta?
Mesto naj se predstavi drugače.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Pravnica. Najbrž, ker je bil oče pravnik.

Kaj je za vas sreča?
Živeti svoje življenje. Vesela sem tudi krasnega partnerskega odnosa in vnukov..

V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
Tu in zdaj.

Kaj je vaše najljubše početje?
Sem nemiren človek, rada grem v naravo, rada vrtičkam, četudi na vrtu včasih zberem ur za cel delovnik Pa seveda rada potujem, obiskujem prireditve. Rada gledam svet.

O čem se najraje pogovarjate?
Vse sorte. Odvisno od družbe.

Kaj vam naredi popoln dan?
Če se je vse, kar zjutraj zadala, in če je vmes še kako presenečenje, kot so morda obiski, potem je blizu popoln.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
Z dejavnostjo Rdečega križa.

V čem znate pretiravati?
Moj mož bi rekel, da v vsem in vedno.

Kaj oziroma kdo je največja ljubezen vašega življenja?
Dušan. Vseh 47 let.

Kaj je vaša največja ekstravaganca?
Sama se odločam, kateri dan je nedelja.

Imate kakšno neuresničeno željo?
Eno majhno. Zelo rada imam glasbo, a nisem imela priložnosti z glasbeno, Obljubila sem si, da se bom v penziji naučila čelo, sem se tudi začela, a zaradi bolezni odnehala. Ostala bo neuresničena.

Če bi lahko, katera žival bi bili najraje?
Konj. Ponosen, eleganten, lep.

Kaj ste po horoskopu?
Tehtnica.

Kaj bi se najraje naučili?
Nameravam spoznavati in se poglabljati v antropološka vprašanja.

Kateri talent bi imeli najraje?
Da hitro mislim, in se hitro odločim.

Katero supermoč bi imeli najraje?
Da bi lahko pozdravila vse vnete sklepe na svetu.

Če bi lahko zamenjali, čigavo življenje bi želeli živeti?
Ne bi menjala.

Kateri obrok je za vas najljubši?
Tisti, ki mi ga pripravi mož Je pa tako navdušen kuhar, da se moram včasih boriti za štedilnik.

Katera je vaša najljubša beseda?
Vsaka lepa slovenska beseda. Ene pa ne maram, in o je »Bom jutri«.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
Najraje sem imela biologijo. Najmanj pa filozofijo.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih?
Da bi vztrajala pri stvareh, ki sem jih imela rada. Prevečkrat sem klonila zaradi že kakih razlogov.

Kje se vidite čez pet let?
Povsod, kjer se rada zadržujem.

Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali?
Zelo posebna knjiga se mi je zdela »kratka zgodovina vsega«

Vaš najljubši film?
Ga nimam. Imam pa rada zgodovinske filme, tudi zapletene kriminalke.

Vaša najljubša risanka?
Risanke imam zelo rada. Ogledala sem si veliko tudi celovečernih risank. Med kratkimi pa sem imela posebej rada Backa Jona, iz svojega otroštva pa Kalimero in Cik-cak zajčki.

Vaša najljubša barva?
Zelena.

Vaš najljubši vonj?
Sivka.

Vaša najljubša roža?
Najljubše so mi tiste, ki jih sama vzgojim.

Najljubša sladkarija?
Sladoled. Sicer pa nimam posebej rada sladkih reči.

Najljubši glasbenik/skupina?
Zelo sem imela rada Queen, Stinga, všeč mi je tudi Sidharta, Magnifico, ...

Najljubši letni čas?
Jesen. Predvsem zaradi barv.

Noč ali dan?
Dan.

Sladko ali slano?
Slano.

Kava ali čaj?
Kava.

Pes ali mačka?
Pes in mačka.

V čem ste najraje oblečeni?
Rada sem komot.

Od česa ste bili v življenju najbolj "zadeti"?
Ob operaciji palca so mi dali nek opijat, in nisem mogla domov cel dan.

Kaj vas nasmeji?
Rada poslušam anekdote, tudi povem lastne.

Kaj vas užalosti?
V zadnjem času me je najbolj užalostilo razmišljanje Slovencev glede cepljenja.

Najpomembnejše, kar so vas naučili starši?
Skromnost, poštenost.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke?
Kar je je. Svoje sem že. Mislim pa, da je zelo pomembno, da se zna otrokom odpirati vrata, da se spoznavajo z najrazličnejšimi področji, da lahko kasneje izživijo svoje sanje.

Kateri je najboljši nasvet, ki ste ga kdaj dobili?
Leta 1993 so me povabili za direktorico RIC. Zame je bil to strašen šok. Povedala sem možu in mi je svetoval kaj naj storim. Spoznala sem, da sem dobila dober nasvet.

Česa se najbolj bojite?
Osamljenosti.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Dobra volja. Rada imam pozitivne ljudi.

Za kateri športni klub navijate s srcem?
Vse Krkine klube.

Kako in kje se rekreirate?
Čolnarim, hodim, , fitnes, igram golf, ki pa me je za sedanje življenjsko obdobje še posebej novega naučil..

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Najrazličnejša zelenjava in ribe, pijem pa najraje vodo in dobro vino,

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Taprav. 

Katera menite, da je vaša najbolj opažena značilnost?
Morda pozitivna energija.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju?
V dobrem smislu selitev iz mesta in bloka na vas in hišo. Dobra odločitev je bila tudi, da sem se odločila za študij. In da sem razvijala RIC.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti?
Zamenjati prvo službo – iz krasne osnovne šole na RIC.

Za kaj v svojem življenju ste najbolj hvaležni?
Hvaležna sem za življenje naše družine po zelo hudi prometni nesreči.

Kje ste bili nazadnje na počitnicah?
Lani smo s prijatelji jadrali po Jadranu.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj?
Nimam ga. Zelo pa me je impresioniral San Francisco. Lizbona pa me je prevzela do te mere, da bi tam lahko tudi živela, kakor morda v Provansi ali Toskana.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici?
Gurmana bi povabila v Hišo Fink, sicer pa morda k Mraku.

Kaj bi tam jedla?
Pri Finku bi čakala presenečenje, pri Mraku pa hišne specialitete.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu?
Osveščam vnuke.

5 vaših najljubših Novomeščanov?
V učiteljski karieri Rosana Hribar, Gregor Macedoni, Irena in Lita, ….

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov?
Leon Štukelj, Božidar Jakac, Marjan Mušič, med sodobniki pa Staša Vovk, Marijan Dović, Matjaž Smodiš.

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest?
Mesto bo moralo še kaj narediti, da bo izstopajoče.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano?
Zdi se mi, da ga najbolj povezujejo s tovarno zdravil Krka..

Kaj bi Novemu mestu najbolj pomagalo pri razvoju?
Prometne povezave, posebej obvoznice.

Na kateri svoj dosežek v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
V času korone sva z možem veliko mizarila in si naredila dva nova prostora – delavnico in letno kuhinjo ter teraso.

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice?
Rudolfovo – Grem domov v Novo mesto, Dan D - Ko hodiš nad oblaki, DMP – Ustavil bi svet.

Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste?
Skoraj 50 let nisem več v Novem mestu, sem mu pa posvetila svoje aktivno življenjsko obdobje in v duši ostala Novomeščanka. 





No comments:

Post a Comment