Wednesday, September 20, 2023

NOVOMEŠKI ODGOVORI: GEA GERSTENHOFER, keramičarka

Že njeno ime – Gea, nakazuje, da mora imeti lep odnos do Zemlje. In ga ima. Ne čudi pa niti, da ljubi zemljo, posebej pa glino, ki jo rada gnete med prsti in dlanmi, jo oblikuje, ji daje barvo in na koncu z ognjem še trajnost. Gea je področje keramike priljubila tudi že mnogim mladim in starejšim, ki so obiskovali njene učne ure, ali pa so na razstavah spoznali krasne izdelke nje in ostalih umetnikov gline in keramike.


Kdo vam je izbral ime in zakaj takšno?
Ime mi je dala mami. Na naš dolg priimek je sodilo moje kratko ime.

Kje živite?
Na Grmu v Novem mestu.

Kje bi radi živeli?
Za sedaj kar tu, nekoč pa morda na morju. Morje me je vedno privlačilo, ima modrino in svoje življenje.

Kje pa bi bili zdajle najraje?
Tu.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
Novo mesto je prepolno lepih kotičkov, posebej zelenih. Najraje imam prostor ob vodi in v mestnih gozdovih.

Od kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
Kar iz mojega stanovanja, od koder vidim nekaj mesta, Trško goro, Gorjance …

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom?
Rada se spomnim restavracij Vindišar in Breg, kamor smo s starši zahajali ob koncih tedna. Dobila sem kaj meni ljubega – kepica sladoleda, gosti sok s smetano ali pomfri.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Pomfri z novomeške stare avtobusne postaje. Še bolj pa v mestu pogrešam dobro trgovino za ustvarjalce, kot je bila Aurora.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti?
Želim si, da bi bilo v mestu kaj več možnosti za najstnike.

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Morda Breg in sprehajališča ob Krki.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate?
Meni najljubšo trgovino so že zaprli – Auroro. Sicer pa mi najlepše diši trgovina oziroma čajarna Stari most.

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta?
Avtobusna postaja, precej slabo izgleda tudi prostor Novega trga.

Kaj Novomeščani premalo cenijo?
Želim si, da bi še bolj cenili kulturo in umetnost.

Kaj Novomeščani preveč cenijo?
Zdi se mi, da materialne reči.

Katerih 5 ciljev bi najraje uresničili, če bi bili županja Novega mesta?
Vzpostavila bi celotno omrežje pešpoti in kolesarskih poti, naredila bi tržnico z bogato ponudbo in vrvežem, za najstnike bi naredila mladinski center, moj Grm pa bi olepšala s prenovo gradu in v njem zagotovila dobro restavracijo. Seveda pa si nikakor ne želim postati županja.

Komu je v Novem mestu najtežje?
Kot drugod – bolni, osamljeni, brezposelni …

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Nisem imela posebnih želja, nekako pa sem vedela, da bo nekaj v zvezi z umetnostjo.

Kaj je za vas sreča?
Da mi gre vse po maslu.

V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
V času Atlantide.

Kaj je vaše najljubše početje?
Ustvarjanje, posebej likovno.

O čem se najraje pogovarjate?
O novih idejah, kako bi kaj ustvarili, uredili in podobno.

Kaj vam naredi popoln dan?
Večerne kljukice na zjutraj zastavljenih nalogah.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
Najbolj z zdravo vzgojo otroka.

V čem znate pretiravati?
V vsem, kar mi je všeč.

Kaj oziroma kdo je največja ljubezen vašega življenja?
Amon, moj sin.

Kaj je vaša največja ekstravaganca?
Da delam reči, ki jih imam rada.

Imate kakšno neuresničeno željo?
Nobene, ki bi se mi potikala po glavi.

Če bi lahko, katera žival bi bili najraje?
Delfin. Prijazen, inteligenten.

Kaj ste po horoskopu?
Kozorog.

Kaj bi se najraje naučili?
Morda kak tuj jezik.

Kateri talent bi imeli najraje?
Zadovoljna sem s svojimi talenti. Pomembno je, da talente, ki jih imamo prav vsi, tudi razvijamo.

Katero supermoč bi imeli najraje?
Teleportacija bi prišla prav.

Če bi lahko zamenjali, čigavo življenje bi želeli živeti?
Ne bi menjala z nikomer.

Kateri obrok je za vas najljubši?
Večerja, pri kateri se zbere celotna družina.

Katera je vaša najljubša beseda?
Božansko.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
Najbolj me je zanimala likovna umetnost, najmanj pa fizika.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih?
Bodi vztrajna in zaupaj vase.

Kje se vidite čez pet let?
Ne načrtujem prihodnosti.

Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali?
Veliko je ljubih, nobena najljubša.

Vaša najljubša risanka?
Gustav, Spuži Kvadratnik,

Vaša najljubša barva?
Prav vse barve so mi ljube, najraje opa gledam kombinacijo sinje modre in zlate.

Vaš najljubši vonj?
Vonj morja.

Vaša najljubša roža?
Vrtnica in lavanda.

Najljubša sladkarija?
Sladoled temna čokolada.

Najljubši letni čas?
Pomlad.

Noč ali dan?
Dan.

Sladko ali slano?
Slano.

Kava ali čaj?
Kava.

Pes ali mačka?
Oboje imam in oboje imam zelo rada.

V čem ste najraje oblečeni?
V udobno, v belo, v jeans.

Od česa ste bili v življenju najbolj "zadeti"?
Najbolj zaradi pranayama dihalnih vaj.

Kaj vas nasmeji?
Živali, otroci, duhovite šale.

Kaj vas užalosti?
Krivičnost, agresija, neznanje, dvoličnost …

Najpomembnejše, kar so vas naučili starši?
Poštenosti in skrb za sočloveka.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke?
Samostojnosti in solidarnosti.

Česa se najbolj bojite?
Vojne.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Inteligenca in smisel za humor.

Za kateri športni klub navijate s srcem?
Nikoli za nobenega. Sem pa vesela zanje, če dosežejo kak uspeh.

Kako in kje se rekreirate?
Največ s sprehodi s psom.

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Odvisno od letnega časa, razpoloženja ipd

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Zelo cenim skrb Dolenjcev za cviček. Sama pa cvička ne pijem.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju?
Rojstvo mojega otroka Amona.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti?
Vrniti se v Slovenijo.

Za kaj v svojem življenju ste najbolj hvaležni?
Za vse dobre ljudi, prijatelje, učitelje, ki so se mi v življenju zgodili.

Kje ste bili nazadnje na počitnicah?
Na otoku Silba.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj?
Mesta v severni Franciji in Toskani. Predvsem zaradi krasnih ambientov.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici?
K sebi domov.

Kaj bi tam jedla?
Nekaj ustreznega, a verjetno eksotičnega.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu?
Ločevanje odpadkov in podobne malenkosti.

5 vaših najljubših Novomeščanov?
Vsi ljudje, ki skrbijo, da se v Novem mestu vsaj občasno kaj zanimivega zgodi in dogaja.

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest?
Posebej specifična se mi zdi novomeška kolektivna zavest.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano?
Po zidanicah in tovarnah.

Kaj bi Novemu mestu najbolj pomagalo pri razvoju?
Dobri vodstveni kadri.

Na kateri svoj dosežek v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Hvaležna sem za marsikaj, ponosna pa ne.

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice?
Pesmi in petje Tatjane Gros, nekoč moje sosede in neredko moje varuške; pesem Grem domov v Novo mesto skupine Rudolfovo; številne pesmi Dan D.

Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste?
Nikoli še nisem rekla, pa moram: Novo mesto je krasno mestece, polno skritih zakladov. Slednje vem šele kratek čas.

No comments:

Post a Comment