Wednesday, September 20, 2023

NOVOMEŠKI ODGOVORI: NENADIĆ KAROLINA DRAGICA, dobrodelnica in sočlovek

Že desetletja, vse odkar je iz rodnega Posavja preko še danes ji ljube Bele Krajine prišla v osrednje mesto Dolenjske, je Dragica aktivna krajanka in občanka. V delovni dobi se je ukvarjala posebej s šolništvom, najljubša pa ji je v resnici skrb za soljudi, za ljudi v pomanjkanju, žalosti, tesnobi, osamljenosti, za ljudi, veliko jih je, ki in ko najbolj rabijo dobrega sočloveka, tesen objem in lepo besedo. Živi v novomeški Plavi laguni in želi si tudi, da bi končno dobili most iz naselja v lirični Ragov log, kjer se najraje sprehaja.

Kdo vam je izbral ime in zakaj takšno?
Sem Dragica Karolina, prvo je izbral oče, mislil je sicer, da bo sin Drago, drugo ime pa sem dobila po sili tedanjih razmer.

Kje živite?
Zadnjih štirideset let sem v novomeški Plavi laguni, pred tem sem živela v Metliki v Beli krajini, ki me je od nekdaj pritegovala, še pred tem pa sem živela v domači Sevnici oziroma Blanci.

Kje bi radi živeli?
Navadila sem se na Novo mesto. Ob Ptuju je zame eno najlepših slovenskih mest, predvsem pa je bogato z izjemnimi meščani.

Kje pa bi bili zdajle najraje?
Če ne tu, pa v Beli Krajini, kjer so svojevrstno krasni ljudje.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
Breg. Posebej nekdanja Restavracija Breg. Všeč mi je tudi prostor ob kapiteljski cerkvi.

Od kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
Z vrha Marofa. Tamkajšnji kostanjev drevored me veže na lepe spomine.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Pogrešam večje sožitje, bolj aktivne župane in pameten, preudaren gospodarski razvoj.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti?
Rada bi videla most med Plavo laguno in Ragovim logom.

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Kettejev drevored preko Novega trga in Marofa.

Kateri kulturni dogodek v Novem mestu vas je v zadnjem letu najbolj navdušil ali navdahnil?
Predstave Matjaža Bergerja v APT. Rada imam tudi prenovljeni Glavni trg.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate?
V skoraj nobeno.

Kateri so vaši najljubši novomeški gostinski kotički?
Loka. Zelo pa pogrešam Restavracijo Breg.

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta?
Kakšna ulica v starem mestnem jedru.

Kaj Novomeščani premalo cenijo?
Zgodovino in lepoto svojega mesta ter pomembne ljudi, ki so mesto soustvarjali.

Katerih 5 ciljev bi najraje uresničili, če bi bili županja Novega mesta?
Zadržala bi tradicijo starega mesta in lepšala njegovo podobo, zagotovila bi več načinov druženja ljudi, ustvarjanje skupnosti; ukvarjala bi se s problemi, ki izhajajo iz pohlepa in egoizma.

Komu je v Novem mestu najtežje?
Malim zasebnikom, obrtnikom, mislim, da tudi trgovkam.

Kakšen je vaš življenjski motto?
Živi pošteno in skromno, rad imej vse ljudi, pomagaj jim, če lahko, nikoli ne bodi sočloveku v škodo.

Kakšen bi moral biti življenjski motto Novega mesta?
Ne vem, a rada bi, da ga vodijo ljudje z dobrim karakterjem in lepim čutom do ljudi, skoraj ljubeznijo.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Sanjala sem o medicini, na koncu sem šla na učiteljišče, potem pa še naprej.

Kaj je za vas sreča?
Zdravje in spoštovanje drug drugega, posebej v partnerskih odnosih. Enakovrednost obeh spolov.

V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
Pred letom devetdeset.

Kaj je vaše najljubše početje?
Rada slikam na steklo, rišem, kaj sestavljam, najraje pa sem v naravi in z ljudmi.

O čem se najraje pogovarjate?
O odnosih, o težavah ljudi, tudi o zaupnih rečeh.

Kaj vam naredi popoln dan?
Lepo mi je, če na koncu dneva postorim, kar sem si zadala zjutraj.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
Do konca tega leta sem aktivna predsednica krajevnega odbora Rdečega križa. Že trideset let. Rada spoznavam ljudi, jim skušam pomagati, tudi nekaterim mladim, ki jim manjka domače topline.

V čem znate pretiravati?
S fizičnim delom in branjem ter pisanjem dolgo v noč.

Kaj oziroma kdo je največja ljubezen vašega življenja?
Moja vnuka.

Imate kakšno neuresničeno željo?
Vedno sem si želela, da ne bi izgubila partnerja.

Če bi lahko, katera žival bi bili najraje?
Rada sem imela pse in konje.

Kaj ste po horoskopu?
Dvojček.

Kaj bi se najraje naučili?
Tujih jezikov – italijanščino in angleščino.

Kateri talent bi imeli najraje?
Slikarski.

Katero supermoč bi imeli najraje?
Biti enak med enakimi.

Če bi lahko zamenjali, čigavo življenje bi želeli živeti?
Raje kar tako, kot sem ga imela.

Kateri obrok je za vas najljubši?
Kosilo – ob katerem smo se pogosto zbrali vsi.

Katera je vaša najljubša beseda?
Rad te imam.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
Najraje sem imela jezike, najmanj pa fiziko, čeprav sem imela dobre učitelje.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih?
Da naj bolj skrbim za svoje zdravje in se bolj posvetila samoizobraževanju.

Kje se vidite čez pet let?
Poleg moža.

Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali?
Desetega brata berem že desetič. Jurčič je bil moj vzornik, na Muljavo sem šla neštetokrat.

Vaš najljubši film?
Domači je Na svoji zemlji, tuji pa Plesala je eno samo poletje, ki je bil prvi film, ki sva si ga skupaj pogledala z mojim najdražjim in to kar v Beogradu, kjer je tedaj študiral.

Vaša najljubša risanka?
Tom in Jerry.

Vaša najljubša barva?
Rdeča in modra.

Vaš najljubši vonj?
Vonj vrtnic.

Vaša najljubša roža?
Vrtnica, mož mi je pa najraje prinašal naglje.

Najljubša sladkarija?
Dobra kremšnita.

Najljubši glasbenik/skupina?
Zelo cenim Avsenike, tudi mlajše.

Najljubši letni čas?
Pomlad, ker se vse prebuja.

Noč ali dan?
Dan.

Sladko ali slano?
Raje slano.

Kava ali čaj?
Kava.

Pes ali mačka?
Pes.

V čem ste najraje oblečeni?
Včasih sem imela najraje krila in puloverje.

Kaj vas nasmeji?
Zabavni ljudje.

Kaj vas užalosti?
Zagrenjeni, vase zaprti ljudje.

Najpomembnejše, kar so vas naučili starši?
Spoštuj, kar ti je dano, izbriši iz sebe pohlep.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke?
Naj bodo pošteni in skromni.

Kateri je najboljši nasvet, ki ste ga kdaj dobili?
Nasvet mojega očeta, ki je dejal, da naj imam rada ljudi takšne, kakršni so, in naj jih nikoli ne sovražim.

Česa se najbolj bojite?
Težke bolezni in da bi bila v breme svojcem.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Iskrenost.

Za kateri športni klub navijate s srcem?
Za rokometašice Krima, vzornik mi je pa Djoković, ki je skromen, humanitaren, deloven.

Kako in kje se rekreirate?
Rada hodim, najraje po gozdu in sama. Vsako jutro tudi vestno odtelovadim.

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Najljubša pijača so moji sokovi, najraje pa jem ajdove žgance.

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Cenjena, s trudom pridelana pijača. Lepo pitna, a pijmo ga po pameti. Sicer pa imam najraje Prusovo metliško črnino. Trška gora je sicer zame nekaj najlepšega, kar Novo mesto ima.

Katera menite, da je vaša najbolj opažena značilnost?
Rada klepetam.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju?
Mož.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti?
Pokopati moža.

Za kaj v svojem življenju ste najbolj hvaležni?
Da so moji zdravi in da se imamo radi.

Kje ste bili nazadnje na počitnicah?
Na morju pri Umagu.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj?
Verona, kjer se lepo kaže zgodovina od starega veka do danes.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici?
Najraje k sebi na žgance, ven pa recimo na Loko.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu?
S skromnim življenjem, ki povzroča malo odpadkov in nečistoče.

5 vaših najljubših Novomeščanov?
Boris Andrijanič, Pia in Pino Mlakar, dr. Balažić, dr. Starc.

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov?
Boris Andrijanič, Jurij Levičnik, Marjan Špilar …

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest?
Enkratna lega.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano?
Po Bergerjevem teatru, po tovarni in reki Krka in cvičku.

Kaj bi Novemu mestu najbolj pomagalo pri razvoju?
Več vlaganja velikih gospodarskih subjektov v skupni razvoj.

Na kateri dosežek Novega mesta v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Na arheološka izkopavanja, s čimer Novo mesto pridobiva svoje nove prazgodovinske podatke in zanimive predmete.

Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste?
Lepo je živeti v Novem mestu, a mu človek mora biti predan.

No comments:

Post a Comment