Tuesday, February 2, 2016

NOVOMEŠKI ODGOVORI: MOJCA KRANJC, oblikovalka okrasnih vrtov

Mnogo ljudi, morda še posebej žena, lepo skrbi za svoje cvetlične vrtove in svoje male arboretume, da bi z njihovimi oblikami, barvami, dišavami okrasili svoje domove in tudi naselja. Mojci Kranjc pa to uspeva zelo odlično. Njen domači okrasni vrt, poln znanih in tudi manj znanih rastlin, na različnih izborih najlepših slovenskih vrtov sega po najvišjih mestih. 

Foto: Tomaž Levičar, 07/2014

Kdo vam je izbral ime in zakaj takšno? 
Moja mami. Ko jo vprašam zakaj prav to ime, mi pove, da je še kot dekle bežno poznala dekletce z imenom Mojca in je že takrat pomislila, da, če bo kdaj imela hčerko, bo gotovo Mojca.

Kje živite? 
Živim v svoji stanovanjski hiši na Ratežu.

Kje bi radi živeli? 
Ne bi menjala, kar tukaj, tukaj je moj dom, v naravi, v zelenju in med mojimi rožicami.

Kje pa bi bili zdajle najraje? 
Ker je čas dopustov, bi bila nekje na morju, v tihem zalivu Dalmacije.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice? 
Še vedno mi je najlepši Kapitelj z Bregom, kjer sem v mladosti živela. Vedno znova se mi vračajo spomini na ta del Novega mesta. Če le najdem čas, se tu rada sprehodim in obujam spomine.

Od kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto? 
Pogled z Marofa in z letala, na čudovit okljuk zelene Krke, ki obdaja mesto in njeno okolico.

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom? 
Ta spomin sega v moja najmlajša leta, ko sem še kot dekletce s svojo Nono obiskovala Lenardičevo slaščičarno in uživala ob slastni kremšniti in fantastičnem borovničevem sladoledu. Drugi prijeten spomin pa je, ko sem s svojim dedkom hodila v delikateso na Glavnem trgu, na porcijo sladke smetane, posute z mleto čokolado. To sta sladka spomina.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti? 
Pogrešam Ribjo, tam je bil center dogodkov. Pogrešam stare trgovine in življenjski utrip mestnega jedra. Pogrešam tudi čudovit vrt na Bregu in pri Windišarju.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti? 
Želim ureditev mestnega jedra, ki naj ne bi imel asfaltnih pločnikov in naj bi fasade hiš dobile svoje prelepe barve in svežino in bi bile vzdrževane, četudi njihovi lastniki ne živijo več tukaj.

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu? 
Če se spomnim svoje mladosti, je zame to spet Kapitelj s šancami, kjer sem dobila svoj prvi poljubček. Lepe spomine imam tudi na Loko, ki je še vedno romantična.

Kakšen nasvet bi dali tujcu-turistu, ki prihaja v Novo mesto? 
Naj si ogleda znamenitosti Novega mesta- Kapitelj, muzej in galerijo, naj se sprehodi po Župančičevem sprehajališču, sprehod po Marofu, Glavnem trgu. Mogoče tudi ogled Otočca.

Kateri kulturni dogodek v Novem mestu vas je v zadnjem letu najbolj navdušil ali navdahnil? 
V zadnjem času zaradi obilice dela, vse manj in manj obiskujem kulturne dogodke. Predstava Matjaža Bergerja , Človek A z bombami, me je navdušila.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate? 
Zadnje čase je to Qlandija.

Kateri so vaši najljubši novomeški gostinski kotički? 
Gostišče Loka

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta? 
Avtobusna postaja, Kandija … Vsakič se zgrozim, ko grem mimo tiste v oči vpijoče stavbe (vagona). 

Kaj Novomeščani premalo cenijo? 
Težko rečem, kaj je to, kar premalo cenijo. Bi se pa gotovo z več posluha dalo marsikaj urediti in spremeniti na boljše.

Katerih 5 ciljev bi najraje uresničili, če bi bili županja Novega mesta? 
Ne razmišljam o tem, ker si ne želim tega.

Če bi celo Novo mesto zajel požar, kaj bi najprej skušali rešiti? 
Svoje najdražje.

Komu je v Novem mestu najtežje? 
Mladim, ki nimajo zaposlitve in s tem svoje prihodnosti.

Kakšen je vaš življenjski motto? 
Narediti dobro delo.

Kakšen bi moral biti življenjski motto Novega mesta? 
Novo mesto urediti in ohranjati njegovo kulturo in zgodovino.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«? 
Ne spomnim se, če so bile takrat kakšne posebne želje. Vedno sem se igrala učiteljico in zdravnico.

Kaj je za vas sreča? 
Sreča je, če imaš koga imeti rad in seveda, če je ljubezen vrnjena, je sreča še toliko večja.

V katerem času/obdobju bi najraje živeli? 
Vsako obdobje je bilo po svoje lepo in je prineslo lepe in manj lepe trenutke. Mogoče bi se vrnila nazaj v srednješolska leta, ki so bila nekaj posebnega .Predvsem zaljubljena …

Kaj je vaše najljubše početje? 
Dušo in srce mi polni moje ustvarjanje, delo na vrtu in moj prvi vnuček.

Kaj vam naredi popoln dan? 
Popoln dan začutim, ko naredim kaj koristnega in ko me obišče moj vnuček.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate? 
Še vedno in znova sem na vrtu z motiko ali fotoaparatom v roki.

V čem znate pretiravati? 
Z delom.

Kaj oziroma kdo je največja ljubezen vašega življenja? 
Vsekakor moja družina.

Kaj je vaša največja ekstravaganca? 
Ne vem, mogoče bi o tem več vedeli moji najbližji.


Foto: Tomaž Levičar, 07/2014

Foto: Tomaž Levičar, 07/2014

Foto: Tomaž Levičar, 07/2014

Imate kakšno neuresničeno željo? 
Mogoče je še kje skrita. Trenutno si želim le miru in zdravja.

Če bi lahko, katera žival bi bili najraje? 
Ne bi bila rada žival.

Kaj ste po horoskopu? 
Škorpijon.

Kateri talent bi imeli najraje? 
Talent za petje in jezike.

Katero supermoč bi imeli najraje? 
Moč, s katero bi lahko vplivala na zavist in boljše razumevanje med ljudmi.

Kateri obrok je za vas najljubši? 
Nedeljska in praznična kosila, ko se pri nas zbere vsa moja družina.

Katera je vaša najljubša beseda? 
Sonček, ki jo izrečem svojemu vnučku.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli? 
Biologija, zemljepis, telovadba. Matematika mi ni bila ljuba.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih? 
Hodi po svetu z odprtimi očmi. Uživaj to obdobje, kajti nikoli več se ne vrnejo ta leta.

Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali? 
Mogoče Vojna in mir.

Vaša najljubša risanka? 
Tom in Jerry.

Vaša najljubša barva? 
Vse pastelne, črna, bela.

Vaš najljubši vonj? 
Vonj mojih vrtnic in lavande.

Najljubša sladkarija? 
Mamin štrudelj.

Najljubši glasbenik/skupina? 
Vso glasbo rada poslušam. Odvisno od razpoloženja.

Noč ali dan? 
Lep sončen dan in jasna zvezdnata noč.

Sladko ali slano? 
Vsakega po malo.

Kava ali čaj? 
Oboje.

Pes ali mačka? 
Pes.

V čem ste najraje oblečeni? 
Lahke, poletne oblekice.

Od česa ste bili v življenju najbolj "zadeti"? 
Od ljubezni.

Kaj vas nasmeji? 
Dobra družba, moj partner.

Kaj vas užalosti? 
Krivica.

Najpomembnejše, kar so vas naučili starši? 
Delavnost, poštenost, spoštovanje drugih.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke? 
Prenesti, kar so me naučili starši.

Kateri je najboljši nasvet, ki ste ga kdaj dobili? 
Uživaj življenje, ki ti je dano.

Česa se najbolj bojite? 
Ne razmišljam o tem.

Katera je vam najljubša človeška lastnost? 
Poštenost, iskrenost, prijaznost

Za kateri športni klub navijate s srcem? 
Košarkarski klub Krka.

Kako in kje se rekreirate? 
Na svojem vrtu najdem največ rekreacije. Ljubi so mi sprehodi v naravo in pozimi smučanje.

Katera je vaša najljubša jed in pijača? 
Jutranja, sobotna in nedeljska kavica na svoji terasi, v družbi mojega dragega. Rada imam čokolado. 

Kakšen je vaš odnos do cvička? 
Pozitiven, dolenjski posebnež.

Katera menite, da je vaša najbolj opažena značilnost? 
Delo, smeh.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju? 
Moja sinova.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti? 
Poslavljati se.

Kje ste bili nazadnje na počitnicah? 
Na morju v Dalmaciji.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj? 
Barcelona, ker je kljub svoji veličini, mesto z utripom in dušo.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici? 
Hmmm, kar k sebi domov, v svoje okolje.

Kaj bi tam jedla? 
Gotovo bi se potrudila in s srcem pripravila vrhunsko večerjo.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu? 
Ne dosti, ker se v center skoraj vedno pripeljem z avto.

5 vaših najljubših Novomeščanov? 
Veliko meščanov mi je ljubih, med njimi tudi moja mami in očka.

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov? 
Kar nekaj jih je od Andrijaniča, Jakca, Štuklja, Trdine, Mušiča …

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest? 
Edinstvena, zelena reka Krka.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano? 
Po tovarni zdravil Krka.

Kaj bi Novemu mestu najbolj pomagalo pri razvoju? 
Akcija sposobne ekipe!

Foto: Tomaž Levičar, 07/2014

Na kateri svoj dosežek v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni? 
Kar nekaj je takih drobnih stvari, ki me osrečujejo in me delajo ponosno.

Na kateri dosežek Novega mesta v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni? 
Ureditev kompletne cestne strukture od križišča v Žabji vasi, pa do interne bolnice v Kandiji.

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice? 
Grem domov v Novo mesto – Rudolfovo;
Dan D – Tiho;
Lojze Slak - V dolini tihi.

Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste? 
Je moje prelepo rojstno mesto. Veliko je lepega, veliko je pridnih in sposobnih ljudi, ki verjamem v njih in upam, da jim uspe še kaj koristnega narediti. Bilo bi potrebno in pošteno do nas Novomeščanov in v ponos naših zanamcev.


Intervju: Mojca Kranjc, Tomaž Levičar 
Fotografije: Tomaž Levičar 
Julij 2014

No comments:

Post a Comment